HTC 10 Evo - Tips & Tricks

Vragen & antwoorden voor de HTC 10 Evo

  • Hoe verwijder ik mijn Google-account op mijn HTC 10 Evo?

    Antwoord:

    Als je een Android-toestel retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je je Google-account verwijdert van je apparaat. Om je Google-account te verwijderen volg je onderstaande stappen:

    1. Ga naar Instellingen; 
    2. Klik op Accounts en kijk of hier nog Google-accounts tussen staan;
    3. Klik op het Google-account en kies voor Verwijderen. Je Google-account zelf wordt dan niet gewist, hij wordt alleen van jouw toestel ontkoppeld.
  • Tijdens het bellen zie ik een knipperende pixel in het scherm van mijn HTC 10 Evo, wat is dit?

    Antwoord:

    Sommige telefoons hebben de frontcamera en nabijheidssensor (proximity sensor) in het scherm zitten. De nabijheidssensor knippert zodra je je telefoon dichterbij je oor brengt. Het lijkt dan alsof je een dode pixel in het scherm hebt zitten.

    Die knipperende witte pixel is geen dode pixel maar de nabijheidssensor die zijn werk doet en het scherm uitschakelt tijdens het bellen, om onbedoelde aanrakingen te voorkomen.

  • Mijn apparaat heeft waterschade, wordt dit gedekt door de garantie?

    Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

  • Ik kan mijn HTC 10 Evo niet in het Nederlands instellen, hoe los ik dit op?

    Antwoord:

    Wanneer je bij de eerste keer opstarten je toestel niet in het Nederlands kunt instellen raden we je aan het toestel eerst weer uit te zetten, vervolgens een Nederlandse SIM-kaart te plaatsen en daarna het toestel weer aan te zetten. In de meeste gevallen kun je nu gewoon Nederlands als systeemtaal instellen.

  • Hoe kan ik mijn HTC 10 Evo verbinden met mijn computer?

    Antwoord:

    Je verbindt je HTC-toestel met je PC met een kabeltje. Deze doe je in de USB-poort van je computer.

    Daarnaast kun je op je computer HTC's eigen programma gebruiken: HTC Sync Manager. Je synchroniseert je smartphone met dit programma, zodat je een back-up hebt van al je bestanden. 

Alle vragen & antwoorden