Apple iPhone 5S - Tips & Tricks

Vragen & antwoorden voor de Apple iPhone 5S

  • Waarom werkt de microfoon of luidspreker niet op mijn Apple iPhone 5S?

    Antwoord:

    Als je dit toestel nieuw gekocht hebt, kan het lijken dat de luidspreker en/of microfoon van de telefoon het niet doet. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat je tijdens het bellen de tegenpartij niet hoort. Dit komt omdat dit model standaard geleverd wordt met een beschermende folie eromheen. De folie bedekt ook de luidspreker en de microfoon, waardoor het lijkt alsof deze onderdelen niet naar behoren werken. Verwijder het folie van de voor- en achterkant om goed gebruik te maken van je telefoon.

  • Hoe werkt Touch ID op mijn Apple iPhone 5S?

    Antwoord:

    De roestvrijstalen ring rondom de homeknop meet veranderingen in elektrische spanning en merkt daardoor een lichte aanraking van de homeknop op. Op dat moment wordt de sensor actief. Het is hierbij niet nodig om je vinger plat op de scanner te leggen, deze kan vanuit meerdere hoeken worden herkend. De software leest het reliëf van je vinger. Je kunt op één apparaat meerdere vingers instellen.

    Via Instellingen > Algemeen > Touch ID & Wachtwoord kun je instellen dat je jouw apparaat wilt beveiligen met een vingerafdruk. Touch ID kan ook gebruikt worden om aankopen te doen in de App Store, iTunes of iBooks. 

  • Wat moet ik doen als één van de speakers het niet doet bij mijn Apple iPhone 5S?

    Antwoord:

    Bij dit model telefoon horen we regelmatig dat één van de speakers niet zou werken. In vrijwel alle gevallen wekt het design de indruk dat er twee speakers zijn, terwijl dit er in werkelijkheid maar één is. De andere "speaker" is dan eigenlijk een microfoon, maar ziet er net zo uit als een speaker. Dit is dus geen defect: je telefoon werkt gewoon zoals het hoort. 

  • Wat kan ik doen als het toestelgeheugen van mijn Apple iPhone 5S vol is?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Het geheugen van jouw telefoon is helaas niet uit te breiden met een geheugenkaart. Maar er is een andere oplossing: maak gebruik van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Hoe krijg ik het snelst hulp voor mijn Apple iPhone 5S?

    Antwoord:

    Als je een vraag over of een probleem met je Apple-product hebt kun je hier heel gemakkelijk hulp mee krijgen via de Apple Support-app. Deze applicatie kun je gratis downloaden in de App Store of staat voorgeïnstalleerd op je telefoon. In de app vind je handige stappenplannen, interessante weetjes en oplossingen voor eventuele problemen met je Apple-product. Wanneer je product zodanig beschadigd is dat je de applicatie niet meer kunt openen, kun je ook hulp voor het toestel aanvragen via een ander toestel. Je kiest in het menu het product waarvoor je hulp wilt krijgen. Je product staat er bij, zolang je inlogt met de goede gegevens! Hieronder vind je een algemeen stappenplannetje voor het gebruik van de applicatie:

    1. Open de app. Er wordt gevraagd om in te loggen met je iCloud-gegevens, doe dit. 
    2. Selecteer het product waarvoor je hulp nodig hebt. Wanneer je toestel zodanig beschadigd is dat je de app niet meer kunt openen, kun je ook hulp aanvragen voor het toestel vanaf een andere Apple-apparaat, zolang je inlogt met hetzelfde iCloud-account.
    3. Je kunt nu via de menukeuzes je specifieke probleem opzoeken. Wanneer je je probleem hebt gevonden, tik je het aan.
    4. Je krijgt nu een aantal opties te zien om hulp te krijgen. Kies welke jij het handigst vindt! 

    Wist je dat heel veel problemen met je telefoon kunnen worden opgelost zonder reparatie? Lees daarom altijd de artikelen die aangeboden worden in de Apple Support app. Wie weet staat de oplossing voor jouw probleem ertussen!

Alle vragen & antwoorden