Apple iPhone 5S - Tips & Tricks

Vragen & antwoorden voor de Apple iPhone 5S

  • Waarom werkt de microfoon of luidspreker niet op mijn Apple iPhone 5S?

    Antwoord:

    Als je dit toestel nieuw gekocht hebt, kan het lijken dat de luidspreker en/of microfoon van de telefoon het niet doet. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat je tijdens het bellen de tegenpartij niet hoort. Dit komt omdat dit model standaard geleverd wordt met een beschermende folie eromheen. De folie bedekt ook de luidspreker en de microfoon, waardoor het lijkt alsof deze onderdelen niet naar behoren werken. Verwijder het folie van de voor- en achterkant om goed gebruik te maken van je telefoon.

  • Hoe werkt Touch ID op mijn Apple iPhone 5S?

    Antwoord:

    De roestvrijstalen ring rondom de homeknop meet veranderingen in elektrische spanning en merkt daardoor een lichte aanraking van de homeknop op. Op dat moment wordt de sensor actief. Het is hierbij niet nodig om je vinger plat op de scanner te leggen, deze kan vanuit meerdere hoeken worden herkend. De software leest het reliëf van je vinger. Je kunt op één apparaat meerdere vingers instellen.

    Via Instellingen > Algemeen > Touch ID & Wachtwoord kun je instellen dat je jouw apparaat wilt beveiligen met een vingerafdruk. Touch ID kan ook gebruikt worden om aankopen te doen in de App Store, iTunes of iBooks. 

  • Wat moet ik doen als één van de speakers het niet doet bij mijn Apple iPhone 5S?

    Antwoord:

    Bij dit model telefoon horen we regelmatig dat één van de speakers niet zou werken. In vrijwel alle gevallen wekt het design de indruk dat er twee speakers zijn, terwijl dit er in werkelijkheid maar één is. De andere "speaker" is dan eigenlijk een microfoon, maar ziet er net zo uit als een speaker. Dit is dus geen defect: je telefoon werkt gewoon zoals het hoort. 

  • Wat kan ik doen als het toestelgeheugen van mijn Apple iPhone 5S vol is?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Het geheugen van jouw telefoon is helaas niet uit te breiden met een geheugenkaart. Maar er is een andere oplossing: maak gebruik van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Mijn apparaat heeft waterschade, wordt dit gedekt door de garantie?

    Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

Alle vragen & antwoorden