Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Apple iPad Pro 9.7 WiFi + 4G 32GB Silver - Tips & Tricks

0 sterren
Nog geen reviews

Niet meer leverbaar

Vragen & antwoorden voor de Apple iPad Pro 9.7 WiFi + 4G

  • Hoe werkt Touch ID op mijn Apple iPad Pro 9.7 WiFi + 4G 32GB Silver?

    Antwoord:

    De roestvrijstalen ring rondom de homeknop meet veranderingen in elektrische spanning en merkt daardoor een lichte aanraking van de homeknop op. Op dat moment wordt de sensor actief. Het is hierbij niet nodig om je vinger plat op de scanner te leggen, deze kan vanuit meerdere hoeken worden herkend. De software leest het reliëf van je vinger. Je kunt op één apparaat meerdere vingers instellen.

    Via Instellingen > Algemeen > Touch ID & Wachtwoord kun je instellen dat je jouw apparaat wilt beveiligen met een vingerafdruk. Touch ID kan ook gebruikt worden om aankopen te doen in de App Store, iTunes of iBooks. 

  • Wat is Live Photos, hoe werkt het en hoe zet ik het uit op mijn Apple iPad Pro 9.7 WiFi + 4G 32GB Silver?

    Antwoord:

    Met Live Photos laat je volgens Apple je foto's tot leven komen. Als in een magische wereld laat je foto's bewegen, zodat je meer dan alleen het moment kan vastleggen. De camera legt niet alleen het moment van fotograferen vast, maar ook een paar seconden ervoor en erna. Wanneer je vervolgens op de foto drukt zie je een soort van filmpje, van een paar seconden voor de foto tot een paar seconden na. In totaal zie je een animatie van ongeveer drie seconden. Hierbij wordt ook het geluid opgenomen. Live Photos staat standaard ingeschakeld.

    Let er wel op dat Live Photos veel meer ruimte op je telefoon innemen dan een normale telefoon. Het kan dus handig zijn om Live Photos uit te zetten wanneer je zuinig wil zijn met je opslaggeheugen. Dit is gelukkig erg gemakkelijk:

    1. Open je camera app
    2. Bovenin je scherm zie je rechts naast het HDR-logo het Live Photos-icoontje staan
    3. Tik op deze cirkel wanneer je Live Photos wil uit- of inschakelen
  • Mijn oplaadkabel blijft niet goed vastzitten in mijn Apple iPad Pro 9.7 WiFi + 4G 32GB Silver. Wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Over tijd kan het voor komen dat vuil en stof zich ophoopt in de oplaadpoort van je tablet. Hierdoor kan het zijn dat je kabel niet meer goed blijft zitten en dat opladen niet meer altijd goed gaat. Je kunt dit probleem eenvoudig verhelpen door het opgehoopte vuil en stof voorzichtig te verwijderen. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een tandenstoker. Door voorzichtig langs de randen en hoeken binnenin de oplaadpoort te gaan schraap je het opgehoopte vuil weg. Zo kan je oplaadkabel weer verbinding maken met je toestel. Let hierbij wel op dat je geen extra kracht zet, er gewoon langsheen schrapen is vaak al genoeg. Nadat je het vuil hebt weggeschraapt kan het ook nog helpen om nog een keer flink te blazen in de oplaadpoort. Kijk hierbij wel uit dat er geen vocht in de poort komt.

  • Hoe verbeter ik de accuduur van mijn Apple iPad Pro 9.7 WiFi + 4G 32GB Silver?

    Antwoord:

    De accuduur van je apparaat is op verschillende manieren te verbeteren. Sluit actieve applicaties regelmatig af en start je tablet met enige regelmaat opnieuw op. Dit sluit applicaties af op de achtergrond draaien en daarmee je batterijduur verminderen. Let verder op instellingen als GPS, NFC, Bluetooth en/of automatische synchronisatie. Zet deze instellingen uit als je deze niet gebruikt. Het scherm van een tablet is vaak de grootste energieverbruiker, verlaag standaard de helderheid en bespaar zeer snel en eenvoudig energie!


    Lees meer over de accuduur in het dossier over accuduur. 

  • Mijn Apple iPad Pro 9.7 WiFi + 4G 32GB Silver is traag, hoe los ik dit op?

    Antwoord:

    Als je tablet langer in gebruik is, wordt het apparaat soms langzaam. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Zo leidt het open hebben van veel applicaties tot een voller werkgeheugen. En het opslaan van veel bestanden of applicaties zorgt ervoor dat het opslaggeheugen vol raakt. Verwijder een aantal bestanden om meer opslagruimte te krijgen. Het uitschakelen van applicaties die op de achtergrond draaien wordt gedaan door de tablet uit en aan te zetten. Het beste is om dit wekelijks te doen.

    Lees hier meer over het voorkomen van langzame software op je tablet.

Alle vragen & antwoorden