Alcatel PIXI 4 (5) 5010D Black - Tips & Tricks

Nog geen reviews

Niet meer leverbaar

Vragen & antwoorden voor de Alcatel PIXI 4 (5)

  • Het opslaggeheugen van mijn Alcatel PIXI 4 (5) is vol. Wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Je kunt het geheugen van je telefoon uitbreiden met een microSD-kaartje. Dit is een geheugenkaartje die je in het vakje van je tweede simkaart kunt plaatsen. Dit betekent wel dat je maar één simkaart kan gebruiken. Je kunt ook gebruik maken van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Kan ik in mijn Alcatel PIXI 4 (5) tegelijkertijd twee simkaarten en een microSD-kaart plaatsen?

    Antwoord:

    Het is natuurlijk vervelend wanneer je geheugen vol is. Vaak kun je dit oplossen door een microSD-kaartje in je telefoon te plaatsen voor extra opslaggeheugen. Jouw telefoon maakt gebruik van hybride Dual SIM. Dit betekent dat de tweede simkaartslot ook meteen de plek is waar je je microSD-kaartje plaatst. Dit heeft als gevolg dat je niet twee simkaarten en een microSD-kaart tegelijk kan plaatsen. Je kunt kiezen uit één simkaart en een microSD-kaart, of twee simkaarten. Weet je niet hoe je de microSD-kaart in het vakje van de tweede simkaart plaatst? Kijk dan in de handleiding van je telefoon. Hierin staat dit vaak uitgelegd. Deze handleidingen kun je vinden op de pagina van het toestel op Belsimpel.nl.

  • Tijdens het bellen zie ik een knipperende pixel in het scherm van mijn Alcatel PIXI 4 (5), wat is dit?

    Antwoord:

    Sommige telefoons hebben de frontcamera en nabijheidssensor (proximity sensor) in het scherm zitten. De nabijheidssensor knippert zodra je je telefoon dichterbij je oor brengt. Het lijkt dan alsof je een dode pixel in het scherm hebt zitten.

    Die knipperende witte pixel is geen dode pixel maar de nabijheidssensor die zijn werk doet en het scherm uitschakelt tijdens het bellen, om onbedoelde aanrakingen te voorkomen.

  • Mijn apparaat heeft waterschade, wordt dit gedekt door de garantie?

    Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

  • Hoe schakel ik TalkBack uit op mijn Alcatel PIXI 4 (5)?

    Antwoord:

    Het kan zijn dat TalkBack aan staat waardoor je toestel niet reageert op je aanrakingen. Dit is een functie van Android, gemaakt voor blinden en slechtzienden. De telefoon zet in deze modus de tekst op het scherm om in spraak. Je kunt deze functie uitschakelen via het instellingenmenu, onder 'Toegankelijkheid'.

    Hier kun je meer informatie vinden over Google TalkBack.

Alle vragen & antwoorden