Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart - FAQ

Online: Op voorraad: Voor 23:30 uur besteld, morgen in huis
Winkels: Niet op voorraad

Vragen & antwoorden voor de Alcatel 1T 10 (2020)

  • Kan ik met mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart gebruik maken van online opslag?

    Antwoord:

    Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Wat kan ik doen als het toestelgeheugen van mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart vol is?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Het geheugen van jouw telefoon is helaas niet uit te breiden met een geheugenkaart. Maar er is een andere oplossing: maak gebruik van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Hoe verwijder ik mijn Google-account op mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart?

    Antwoord:

    Als je een Android-toestel retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je je Google-account verwijdert van je apparaat. Om je Google-account te verwijderen volg je onderstaande stappen:

    1. Ga naar Instellingen; 
    2. Klik op Accounts en kijk of hier nog Google-accounts tussen staan;
    3. Klik op het Google-account en kies voor Verwijderen. Je Google-account zelf wordt dan niet gewist, hij wordt alleen van jouw toestel ontkoppeld.
  • Mijn apparaat heeft waterschade, wordt dit gedekt door de garantie?

    Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

  • Hoe schakel ik TalkBack uit op mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart?

    Antwoord:

    Het kan zijn dat TalkBack aan staat waardoor je toestel niet reageert op je aanrakingen. Dit is een functie van Android, gemaakt voor blinden en slechtzienden. De telefoon zet in deze modus de tekst op het scherm om in spraak. Je kunt deze functie uitschakelen via het instellingenmenu, onder 'Toegankelijkheid'.

    Hier kun je meer informatie vinden over Google TalkBack.

  • Hoe krijg ik software updates voor mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart?

    Antwoord:

    Google komt regelmatig met updates voor de Android software. Of jouw telefoon een update krijgt ligt aan het type toestel. Niet elk toestel komt in aanmerking voor alle updates. De fabrikanten zullen precies aankondigen welke toestellen compatibel zijn met de nieuwe update. Het verschilt per land en per toestel wanneer een update beschikbaar is.

    Als je er een Android-update beschikbaar is voor jou telefoon krijg je meestal een melding, waarna je de update kunt installeren. Deze krijg je Over-The-Air (OTA). Dat betekent dat je jouw telefoon niet op de computer hoeft aan te sluiten! Het installeren van een software-update kan veel data kosten, het is daarom aan te raden om de update te installeren over een WiFi-verbinding. Je kunt in de instellingen van je telefoon ook handmatig zoeken naar updates.

  • Kan ik met mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart gebruik maken van online opslag?

    Antwoord:

    Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Mijn oplaadkabel blijft niet goed vastzitten in mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart. Wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Over tijd kan het voor komen dat vuil en stof zich ophoopt in de oplaadpoort van je tablet. Hierdoor kan het zijn dat je kabel niet meer goed blijft zitten en dat opladen niet meer altijd goed gaat. Je kunt dit probleem eenvoudig verhelpen door het opgehoopte vuil en stof voorzichtig te verwijderen. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een tandenstoker. Door voorzichtig langs de randen en hoeken binnenin de oplaadpoort te gaan schraap je het opgehoopte vuil weg. Zo kan je oplaadkabel weer verbinding maken met je toestel. Let hierbij wel op dat je geen extra kracht zet, er gewoon langsheen schrapen is vaak al genoeg. Nadat je het vuil hebt weggeschraapt kan het ook nog helpen om nog een keer flink te blazen in de oplaadpoort. Kijk hierbij wel uit dat er geen vocht in de poort komt.

  • Hoe verbind ik mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart met een Motorola-product?

    Antwoord:

    Motorola heeft een applicatie ontwikkeld waarmee je je Android-telefoon met een Motorola-product kunt verbinden. Dit is de “Motorola Connect”-applicatie. Je kunt deze applicatie vinden in de Google Play Store. Met Motorola Connect kun je bijvoorbeeld zien waar de andere apparaten zich bevinden en hun batterijstatus zien.
    Als je deze app voor het eerst gebruikt voer je je e-mailadres in. Vervolgens zal er een nieuwe pop-up verschijnen waarmee je de app toestemming geeft en druk je op volgende. Als je op de hoogte wilt worden gehouden van updates, vink je dat aan in het volgende scherm. Hierna is je app klaar voor gebruik en kun je je telefoon bijvoorbeeld linken aan Motorola producten zoals: Keylink, Moto 360, Moto Pulse, Moto Surround en Power Pack Micro.

  • Het geheugen van mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart is vol. Kan ik het uitbreiden met een SD-kaart?

    Antwoord:

    Het interne geheugen van je toestel is gelimiteerd. Als dit geheugen vol is kun je niet alleen geen nieuwe foto’s meer maken of apps downloaden, maar je toestel wordt er ook langzamer van.
    In het geheugenkaartslot van je toestel kun je een micro-SD kaart stoppen, waarmee je het toestelgeheugen met een bepaald aantal gigabyte kunt uitbreiden. Het verschilt per toestel wat de maximale uitbreidcapaciteit is.

  • Hoe verbeter ik de accuduur van mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart?

    Antwoord:

    De accuduur van je apparaat is op verschillende manieren te verbeteren. Sluit actieve applicaties regelmatig af en start je tablet met enige regelmaat opnieuw op. Dit sluit applicaties af op de achtergrond draaien en daarmee je batterijduur verminderen. Let verder op instellingen als GPS, NFC, Bluetooth en/of automatische synchronisatie. Zet deze instellingen uit als je deze niet gebruikt. Het scherm van een tablet is vaak de grootste energieverbruiker, verlaag standaard de helderheid en bespaar zeer snel en eenvoudig energie!


    Lees meer over de accuduur in het dossier over accuduur. 

  • Mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart is traag, hoe los ik dit op?

    Antwoord:

    Als je tablet langer in gebruik is, wordt het apparaat soms langzaam. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Zo leidt het open hebben van veel applicaties tot een voller werkgeheugen. En het opslaan van veel bestanden of applicaties zorgt ervoor dat het opslaggeheugen vol raakt. Verwijder een aantal bestanden om meer opslagruimte te krijgen. Het uitschakelen van applicaties die op de achtergrond draaien wordt gedaan door de tablet uit en aan te zetten. Het beste is om dit wekelijks te doen.

    Lees hier meer over het voorkomen van langzame software op je tablet.

  • Hoe bescherm ik mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart tegen kras- en valschade?

    Antwoord:

    Beschadigingen voorkom je door gebruik te maken van verschillende hulpmiddelen, zoals een screenprotector of een hoesje. Daarmee voorkom je bijvoorbeeld krassen. Een screenprotector is een onzichtbare beschermfolie die je op het scherm plakt. Hoesjes zijn er in vele soorten en maten, zo zijn er hoesjes die de achterkant beschermen en cases die om de hele tablet zitten.

    Klik hier voor meer informatie over de bescherming van je tablet.

  • Hoe voorkom ik virussen op mijn Alcatel 1T 10 (2020) WiFi 16GB Zwart?

    Antwoord:

    Het installeren van een applicatie kan virussen met zich mee brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan applicaties die gemaakt zijn om mensen op te lichten of gegevens te stelen. Om te voorkomen dat je virussen downloadt tref je de volgende voorzorgsmaatregelen. Kijk ten eerste kritisch naar de titels van de applicaties en het aantal downloads. Wanneer een applicatie duizenden downloads heeft en goede feedback is deze betrouwbaarder en loop je minder risico. Download daarnaast alleen uit de officiële Play Store. Bescherm ten slotte je smartphone tegen virussen met het software pakket Avira Antivirus Security PRO.

    Meer tips over het voorkomen van virussen op je toestel vind je hier